reklama

Kúsok krásy na Slovensku

Rád sa potulujem. Kdekoľvek. Minulý rok som naďabil na kraj, kde som ešte nebol...Neďaleko obce Šindliar, v zariadení Zlaté Kopyto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Aj keď moje úmysly boli čisto osobné, víkendové stretnutie s kolegovcami, stretol som sa s krásnou prírodou, príjemným chatárom a úžasným krajom. Prostredie Kopytovského potoka ma vytiahlo od civilizácie. Čo tam vie návštevník nájsť? Najmä pokoj, súlad s prírodou. Pre mňa ideálne prostredie na vypnutie. Kľud, nádherná príroda. Začnem prostredím...Stredisko je dostupné od obce Šindliar, cca 4 km po spevnenej komunikácií. Takže autom a pešo sa vie tam dostať každý. Privíta ho zariadenie Zlaté Kopyto s úžasným chatárom Otom Kandráčom, človekom spojeným s prírodou. Zariadenie sa skladá z hlavnej budovy a chatiek. Ubytovanie nie je luxusné, skôr je to typická turistická ubytovňa. Ale osobne mi to veľmi nevadí, v krásnom prostredí neočakávam luxusný hotel. Ceny za ubytovanie sú viac ako priaznivé. Spolu s ubytovaním je treba niečim strašiť útroby tráviace. Nezabudnuteľné je raňajková klasika - párky. Tu je to osobné čaro chatára Ota: "mám rád iba spišské párky, tak prečo by som mal servírovať iné?" Strava je chutná, jednoduchá, domáca. Samozrejmosťou sú aj kulinárske špeciality domáceho, ako je napr. mačanka. V peknom počasí je k dispozícií veľké ohnisko, chatár zabezpečí všetko potrebné, od polotovarov, cez asistenciu, až po vojenský stan, ak je treba. Okolie chaty tvorí lúka, neďaleko je malá ukážka domácich zvierat chovaných najmä pre deti - koníky. Pán chatár je človek, ktorý sa rád podelí o svoje zážitky, skúsenosti, je fotograf - amatér, okolitú prírodu zvečnil na mnohých nádherných fotkách. Kam sa vybrať na výlet do okolia? Hneď neďaleko chaty je neznačený chodník cez malú roklinu potoka. Cestu zvládne aj menej skúsený turista. Odkryje sa mu rýdza príroda a odvďačí sa mu krásou, ktorú vie vytvoriť tečúca voda. Zopár vodopádov, krásne vodné misy, proste paráda. Aj keď sa to nemá, voda je chutná a je to príjemné čaro piť vodu priamo z potoka. Škoda, že je to úsek dlhý pár stovák metrov. Cesta navrchol je nenáročná a končí na lúkach neďaleko Lačnova. Z chaty sa dá vydať aj na turistické cesty do pohoria Smrekovice, či Lačnovského kaňona. Nezabudnem ani na Slovenskú raritu, sprístupnenú jaskyňu - Zlá diera, kde návštevník sa na chvíľu stane jaskyniarom a vojde do podzemných priestorov v jaskyniarskom oblečení v sprievode jaskyniara. V jaskyni nenájde elektricky osvetlené priestory, je to taká naturálna expedícia do podzemia a poviem, že nezabudnuteľná. Ku chate už patria v lete neodmysliteľne detské tábory, ktoré sa vedú v duchu poznávania prírody, jej ochrany a poznania jej krás. Určite tých krás v okolí je viac, je na každom, ktorú si nájde a spozná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže ak chcete vypnúť od mestského ruchu, chcete si urobiť bláznivú opekačku, spojiť príjemné s užitočným, či len tak vyraziť do prírody, vrelo odporúčam toto zariadenie, ktoré sa odmení krásnymi zážitkami. No a stačí vyťukať do počítača www.zlatekopyto.sk a to ostatné už musíte poriešiť sami....

Peter Šichula

Peter Šichula

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som človek, z mäsa a kostí, s úsmevom aj slzami, s úspechmi aj s prehrami. Narodil som sa a žijem na východe Slovenska, som rozvedený, pracujem v strednom manažmente a venujem sa najmä ľudovému tancu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu