Merania rýchlosti na cestách

Autor: Peter Šichula | 10.9.2012 o 17:22 | (upravené 10.9.2012 o 17:41) Karma článku: 7,79 | Prečítané:  575x

Včera som zaregistroval v správach, že vodiči budú upozorňovaní na prítomnosť radaru. Mnohí šoféri sa potešia, je to vraj nariadenie EÚ... Je to naozaj cesta, ako zvýšiť bezpečnosť a znížiť nehodovosť na našich cestách?

Určite vyvolám konfontačné tóny v zm,ysle, že všade inde, len na Slovensku už majú upozornenia. Ja sa na to pozerám z iného uhla pohľadu. Na našich cestách sa jazdí výrazne arogantne. Väčšina tých silných vozov jazdí drzo, nerešpektuje hádam nič na ceste, počnúc rýchlosťou, smerovkami, osvetlením vozidla, čiarou...

Zámer našej polície mi vyvoláva na tvári zdesenie. Upozorniť vodiča: POZOR RADAR v praxi znamená: jazdi ako anarchista, predpisy, pardón, rýchlosť dodržuj od upozornenia po policajnú hliadku. Výsledok? Šialenci a trúfalci budú ešte viac šialení a trúfalí. Dnes, ak idem predpisovou rýchlosťou, tak jednoducho zavadziam (pokiaľ nie je znížená viditeľnosť). Nie je náročné jazdiť 150 km/h za ideálneho počasia, dôležité je vozidlo zvládnuť v akejkoľvek situácií pri danej rýchlosti. A tu si naši páni policajti neuvedomujú mnohé súvislosti. Jednoznačne nesúhlasím s upozorneniami na meranie rýchlosti. Naopak, som za intenzívne meranie rýchlosti, no nie 10 metrov pred koncom obce, na rovnom úseku so širokou krajnicou, ale v miestach, kde je zvýšený pohyb chodcov a cyklistov, v miestach križovatiek a pod. Zároveň podotýkam, že nie rýchlosť je najčastejšia príčina dopravných nehôd, ale nezvládnutie vozidla. Aký je v tom rozdiel? Niekto môže ísť v obci aj 80-kou a dokáže jazdiť ohľaduplne a bezpečne, niekto to v tom istom okamihu nezvládne ani pri 40-tke. Prečo policajti nekontrolujú dodržiavanie základných povinností vodiča a to nebrániť v plynulosti cestnej premávky najmä bezdôvodne pomalou jazdou, prečo páni policajtim aj napriek môjmu osobnému upozorneniu, nezastavujú vozidlá, idúce za hustého dažďa len s dennými svetlami (takéto vozidlo je zo zadu ťažko identifikovateľné), prečo polícia nesleduje aj dodržiavanie ostatných ustanovení zákona, najmä jeho častí, ktoré sa týkajú ohľaduplnosti (dávanie svetelného znamenia o zmene smeru jazdy, správne nastavenie stretávacích svetiel - mnohé svieta ako na karnevale v RIO, či spôsob predbiehania, jazdenia) ? Prečo sa polícia zameriava takmer bezvýhradne len na meranie rýchlosti? Prečo polícia nerieši vozidlá, ktoré stoja na ceste pre motorové vozidlá a policajné vozy len idú okolo? Prečo polícia netrestá vodičov, ktorí nechávajú voľne bežať motor a nevypínajú ho, napriek tomu, že to zákon prikazuje? Tu podotknem vlastnú skúsenosť - upozornil som policajtov, že vozidlo, ktoré stojí, nemá dôvod mať ponechaný motor v činnom režime. Odpoveď policajtov, ktorí stáli na svojom stanovisku  a mali motor zapnutý: "vodič povie, že ak vypne motor, tak nenaštartuje" je len na výsmech. Takéto vozidlo nespĺňa technickú spôsobilosť. A toto policajti nevedia? To fakt budujeme skupinu papierových automatov - policajtov, ktorí sa obmedzia na obmedzené?

Preto páni, tam kdesi vysoko v ministerrských kreslách, ktorí ste stratili normálny, sedliacky rozum, urušte upozornenia na meranie rýchlosti, páni policajti, naučte sa celý zákon a vedzte ho v praxi aj aktívne aplikovať, neobmedzujte sa iba na rýchlosť, zákon a cestná premávka nie je len o veľkej rýchlosti, ale je najmä o ohľaduplnosti. Prejdite od šikanovania vodičov na efektívny dohľad nad našimi cestami, nepozerajte sa len na autá, ale pozrite sa, v akom stave sú dopravné značenia (častokrát nevyhovujúce STN, zákonu a teda sú neplatné), len takto chytíte zajaca za uši, budete riešiť príčiny a nie následky...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan nemá peniaze ani hráčov a stráca to najcennejšie. Fanúšikov

Viac ako o postupe do play off sa začína hovoriť, či klub vôbec dohrá sezónu v KHL.

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.


Už ste čítali?